10 Eylül 2010

Türkiye 2010 Basketbol Şampiyonası Son 4



Maçları çok izleyemedim, bundan sonrası için birkaç kelam edeyim. Eşleşmeler;

Türkiye - Sırbistan
ABD - Litvanya

Tanjevic bugünlerde övgü dolu sözler alıyor, hak ettiği kesin ancak bu geçmişte yapılan yanlışların üzerini örtmüyor. 2006 Dünya Şampiyonası'na Kerem Tunçeri'yi götürmemek gibi affedilmez bir hatasının olduğunu unutamıyorum hala. Hidayet ve Mehmet Okur arasında bir türlü balans bulamayıp, ikisinden birinin liderliği -Hedo olmalıydı zaten- üzerinden bir takım oluşturmak konusunda geç kalması, Mirsad gibi karaktersiz bir adamın takımın huzurunu bozma konusundaki eylemlerini görmezden gelmesi gibi pek çok tartışmaya açık tercihleri oldu.

Neyse konumuz Tanjevic ve tercihler olmamalı zaten, gelinen nokta üzerinden devam edelim. Olağanüstü savunma + Ersan ya da Hedo destekli bir hücum katkısı şeklinde bir yapıyla başarıya ulaşılıyor. Kenardan gelenleri de unutmamak gerekir, Sinan gibi. Sırpları da yenebileceğimizi düşünüyorum açıkçası. İspanya gelseydi daha çok korkardım çünkü bizim oyuncuların gözünde büyütecekleri şöhretli oyuncusu ve ünvanı bol olan İspanya maça daha başlamadan bir adım önde duracaktı, Sırplar öyle değil kanımca! 2009'da Gasol'un İspanya'sına boyun eğmişlerdi, Gasol'suz İspanya'nın karşısına Teo çıkıverdi bu sene, müthiş bir özgüven işiydi attığı son şut. Hem 2001 rövanşı var akıllarda, benzer senaryo olamaz kendi evinde ve Sırplar'a elenmek gibi.

Karşı taraf eşleşmesiyse çok güçlü, finalde işimiz zor, İspanya gibi ABD'yi de tercih etmem, benzer sebeplerden ötürü.

10 Eylül 2010

A. Eren Loğoğlu

Hiç yorum yok: