20 Haziran 2022

DG

Bugün günlerden 20 Haziran

Bugün doğum günü var Deniz'in


En uzun gündüzden bir gece önce

Geliverdi yeryüzüne yaşamak için


Rakamlardan ibaret bir senenin ortasında

Eski coğrafyadan bir şaire göre yolun yarısında


Oysa ardında bırakılan koca bir ömür

Neler oldu bitti içine çokça sığdı keder


Kimse bilmez ki ne badirelerden geçti

Unutulmuş bir dosya kayıp kentler rehberinde


Olsun, belki bir cava şişesi birazdan patlar

Anlaşılamamış bir şiir mısrası şu anda okunur


Sahi ben ne yapıyordum yokluğunda taşranın?

Neredeydim bunca keşmekeşin arasında?


Olsun, artık buradayım ya, yanında dalgaların


Soğuk kuzey rüzgarıyla Katalan rumbası

Can havliyle bize kalan son aşıklar koyunda   


Aynı köşebaşlarında bir daha buluşamasak da 

Su da bizim, çam ağaçları da bizim, kara da


Dört tarafı duvarlarla çevrili

Her tarafı denizlerle çevrili

Bir ülke yalnızlığı içimde


Varsın olsun

Büyülü gerçeklikle anlatırız hikayesini


Özgürlük bizim, mutluluk bizim, yarın bizim

Benimle misin desem yakın düşlerimde 


Bir mahallemiz var iki odası bize yeter

Bir kanal keşfederiz meyveli pastası ekranda 

Bir bar açılır mar i muntanya içilir kadehler 


Peki ben şimdi ne yapsam, ben işte ne yapsam

Seni sevsem, sana sarılsam, söyle ne yapsam


"Biliyorsun değil mi?" 

Dedi.


O anda durdu zaman


Orada değişti dünya

Ortalık göz gözü görmez bir toz duman


Oradan başladı bu umuda yolculuk...


20 Haziran 2022


Eren Loğoğlu

Hiç yorum yok: