13 Mayıs 2009

Katalanlar Kimi Destekler?



Katalanlar ve kendini Katalan hissedenler, FC Barcelona'nın olmadığı sporlarda kimi destekler, göz atalım;

Formula pilotu Alonso ve tenis oyuncusu Nadal'ı tutmak anlamsız, her ikisi de Real Madrid'in şampiyonluk kutlamalarına katılacak kadar Krallık yanlısıdır. Hele amcasına ihanet eden bir yeğen, nefret dolu gözlerle izlenir ancak. Tom Cruise & Katie Holmes filmlerinden de uzak durmak gerekir.

Federer'i, iyisiyle, sonra en iyisiyle ve yenilmeye başlamasıyla da sevdim, tutkunun tanımı bu biraz da. Sonrasında yeni yetenekler -Novak ve Ivanovic- çıktı onları da desteklemeye başladım farklı sebeplerden ötürü. Barça'nın çok kötü olduğu dönemler de yaşandı, Real Madrid'in Galacticos döneminde 3-5 Katalanımsı, yurt tv'lerinde acı sonuçlar da gördük ya da geçtiğimiz yıl kaybedilen bir şampiyonluktan sonra Ali Sami Yen'e Puyol formasıyla da gittim, bırakmadık çocukluktan süregelen Barça tutkusunu, önemli olan da bu kanımca.

Katalanların Milli Takım tutma gereksinimleri olmaz, Barcelona yeterlidir zaten. Ben Türk Milli Takımı'nı bile tutmuyorum misal, milliyetçi davranmamı gerektirecek bir durum göremiyorum, her dönem sempati beslenen farklı takımlar olabiliyor, Kamerun, Arjantin, Fransa gibi.

Schumacher ve Ferrari, F1'de Katalanların tercihidir. Hamilton ve Alonso sevilemez, geçen sezon nasıl şampiyon olduğu -Madrid gibi- belli bir adamdır Nicole'un sevgilisinin, bir de Nicole mevzusu var tabii.

NBA'de beat L.A. diye haykırır Katalanlar, Celtics ya da Pistons onların desteğini alır çoğu zaman. Bad Boys tadındaki isyan ve sertliğin takımları vazgeçilmezdir. Bu aralar, bunu yakalayan Denver Nuggets'tan esirgenmez ilgi.

Bize, bu coğrafyaya hiç benzemeyen ülkelerin sporcularını, takımlarını tutmak da bir o kadar anlamsız gelir. İngilizlerin futbol kültürü ya da soğuk ülkelerin pilotlarının uzaktan yakında ilgisi yoktur bizimle, Akdeniz ülkeleri benzerlik içerirler, İtalya, İspanya'daki gol sevinçleri, maçı yaşayış şekilleri, algılayışları, futbol kültürleri -mafya, siyaset, taraftar yapıları- gibi. Liverpool'a sevdalanmayı anlayabiliyorum bazı endüstriyel olmayan sebeplerden ötürü ama ManUtd, Chelsea, McLaren gibi tercihler tutarsızlık yaratır her zaman. Tutarlı olmak şart mı, elbette değil.

13 Mayıs 2009

A. Eren Loğoğlu

Hiç yorum yok: