27 Eylül 2010

Rubin - Barça, Cüneyt Çakır



Rubin Kazan - FC Barcelona Şampiyonlar Ligi Grup maçını Cüneyt Çakır yönetecek. Yıllardır FC Barcelona karşısına bir takım çıkaramayan ülke futbolu, en azından bunu bir hakemiyle gerçekleştirmiş olacak. Puyol'la tokalaşıp poz verecek, Xavi'yle şakalaşacak, belki de oynaması muhtemel Messi'yle, yeryüzünün en özel futbolcusuyla aynı sahada olma şansını yakalayacak Cüneyt Çakır. Mutlaka bunların farkında ve etkisindedir, keza çevresinden de ona karşı benzer söylemler geliştiriliyordur, haber alındıktan sonra. Ülkede ciddi bir Barça sevgisi olduğunu da dikkate alırsak, baskı altına girebileceğini bile söyleyebiliriz.

FC Barcelona bir Türk takımıyla karşılaşmayalı tam 8 yıl oldu, hafızam beni yanıltmıyorsa. Son 4 maçlarını da bizle oynadılar Şampiyonlar Ligi'nde. Aslında yıllardır sözcüğüyle, 2005'ten bu yana müthiş işler başaran ve 2009'la birlikte tarihin en iyisi olarak lanse edilen oyuncular topluluğunu buraya getirememenin üzüntüsünü anlatmak istemiştim;

13 Kasım 2002 @ Camp Nou, Barselona, CL 1. Gruplar, 3 - 1, 10' Dani 20' Cihan 44' Gerard 56' Geovanni

24 Eylül 2002 @ Ali Sami Yen, İstanbul, CL 1. Gruplar, 0 - 2, 27' Kluivert 59' Luis Enrique

Ankara'daydım, meşhur meşale olayının yaşandığı maç, Terim'in geri dönüşüydü. Xavi ve Puyol sahadaydı.

19 Mart 2002 @ Ali Sami Yen, İstanbul, CL 2. Gruplar, 0 - 1, 58' Luis Enrique

Gol ofsayt idi, Yeni Açık tarafındaki kaleye atılmıştı, çok da görememiştim Eski Açık'tan diye anımsıyorum. Cebimde FC Barcelona anahtarlığı vardı o gece, Rivaldo'yu görme hayali ve heyecanıyla yerimi almış ancak hüsrana uğramıştım. Overmars büyülemişti çıplak gözle, o kadar hızlıydı ki. AS Roma maçında da aynı duyguyu Cassano yaşatmıştı tek başına ve o günlerin Mourinho'su Fabio Capello'yu hatırlıyorum çok net, sürekli alanını ihlal ediyor, hatta sahaya giriyordu, son dakikadaki rövaşata golüyle yıkılmıştım, gözümüzün önünde, Eski Açık tarafında olmuştu. Tekrar Barça gecesine dönersem, sahada Puyol ve Xavi vardı, o zamanlar çok bilinmeyen bu iki ismi dikkatli gözlerle izlememiştim, nasıl bir pişmanlık anlatamam, tek bir an dahi hatırlamıyorum onlara dair.

5 Aralık 2001 @ Camp Nou, Barselona, CL 2. Gruplar, 2 - 2, 5' Ümit Karan 42' Fleurquin 49' 66' Saviola

İlk yarıda 2 - 0 öne geçip, beraberliğe üzülmek, Camp Nou'da kazanmaya bu kadar yaklaşmak, Lucescu'yu ellerim patlarcasına alkışlamak gibi eylemlerle dolu bir geceydi, taptığım adam Rivaldo sahadaydı ancak sahneye çıkan o günlerin Messi'si Saviola'ydı.

Umarım 2. bir Orhan Erdemir vakası olmaz (Fiorentina - Tirol maçında, Terim'i saha dışına göndermişti, Galatasaraylı bilinmesinin de katkısıyla) ve güzel bir maç yönetir.







27 Eylül 2010

A. Eren Loğoğlu

1 yorum:

R-J dedi ki...

We will see if FC Barcelona can beat Rubin at this time.
Regards,
transfersaqueneutral.blogspot.com
(a blog about sport transfers)